Na skróty
ToggleKażdy, kto posiada swoją stronę internetową chce by była ona jak najwyżej i zobaczyło ją jak najwięcej ludzi. W obecnych czasach bez odpowiednich działań Twoja strona internetowa nie jest w stanie utrzymać się na wysokich pozycjach, a w związku z tym nie będzie generować ruchu. W tym poradniku pokażę Ci najważniejsze elementy, które pomogą ci pozyskać ruch na twoją stronę internetową w Google.
Co to jest pozycjonowanie stron w Google?
Rozpoczynając przygodę z pozycjonowaniem najpierw musimy zapoznać się z definicją tego terminu. Pozycjonowanie to szereg czynności mających na celu poprawę widoczności strony w wyszukiwarce Google. Poprzez poprawę widoczności, zwiększa się ruch organiczny. Ruch organiczny to bezpłatne wyniki wyszukiwania.
Proces pozycjonowania stron w Google składa się z wielu elementów najważniejsze z nich to :
- Audyt techniczny strony
- Działania on-site ( działania na stronie np. zmiana kodu stronu)
- Działania off-site (działania poza witryną np. link building)
- Analityka (Google search console , Google Analitycs 4)
Słowa kluczowe — po co się ich używa?
Słowa kluczowe (frazy kluczowe) – są to frazy, których szukają użytkownicy. Dzięki zastosowaniu tych fraz jesteś w stanie dotrzeć do nich i zaoferować im usługę, produkt lub informację, której potrzebują. Wybór słów kluczowych jest najważniejszym etapem pozycjonowania, bez dobrze wybranych słów cała nasza praca może pójść na marne.
Wyróżniamy wiele typów słów kluczowych najpopularniejsze z nich to:
- frazy ogólne — jedno lub dwuwyrazowe zapytanie. Charakteryzuje się dużą konkurencją. Największa liczba wyszukań np. monitor
- frazy long tail — długie zapytania. Charakteryzuje się mniejszą konkurencyjnością, jak i mniejsza liczba wyszukań, ale za to można dobrać frazę pod danego klienta np. monitor 24 cale 144hz. Takie frazy o wiele łatwiej wypozycjonować
- frazy brandowe — zapytanie mające w sobie nazwę naszej firmy lub produktu markowego.
Jeżeli chcesz zacząć naukę pozycjonowania, powinieneś skupić się na frazach brandowych i long tail. Jeżeli wypozycjonujesz już łatwe frazy na wysokie pozycje, możesz zająć się frazami trudniejszymi. Bardzo ważny jest dobór słów kluczowych do oferowanych przez nas usług lub produktów, ponieważ te słowa będą przyciągały nowych klientów. Poniżej lista darmowych i przydatnych narzędzi do pozycjonowania stron internetowych w Google:
- Planer słów kluczowych — narzędzie googla pozwalające znaleźć najlepsze frazy pod Twoją firmę.
- Answer The Public – Narzędzie bardzo przydatne do poszukiwania zapytań pod dane słowo kluczowe
- Podpowiedzi w wyszukiwarce Google — Wpisując słowo kluczowe Google podpowiada nam co, możemy do niego dopisać. Dzięki tym sugestiom możemy wykorzystać te podpowiedzi do naszych artykułów.
Audyt SEO — jak samemu wykonać podstawowy audyt SEO
Jeżeli masz już wybrane słowa kluczowe to przed tobą najważniejszy etap – Audyt SEO. Dzięki wykonaniu Audytu i wdrożeniu go jesteś w stanie wybić witrynę na TOP pozycje w google. Audyt przygotowany przez agencję, będzie bardziej obszerny i rozbudowany, natomiast podstawowy audyt jest w stanie wykonać każdy.
Audyt SEO powinien składać się z:
- on-site (sprawdzenie struktury strony (kodu), budowa adresów URL, Meta Tagi, Meta title linkowanie wewnętrzne).
- off-site (Backlink, NAP-y, katalogi)
- User Experience UX (Wygląd strony dostosowany do wymagań użytkownika)
- Robot (Mapa strony (sitemap.xml), wytyczne dla robotów (robots.txt), błedy 404
Mobile first index
Google zwraca szczególną uwagę na wersję mobilną strony w związku z wprowadzonym algorytmem Mobile-First Index. Ważne jest, aby strona internetowa ładowała się równie szybko na urządzeniach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych, a jej struktura pozwalała swobodnie się po niej poruszać. Mobilne urządzenia aktualnie dominują pod względem ruchu w Internecie. Kluczowe zatem jest zadbanie o poprawne funkcjonowanie strony na komórkach. Witryna, która nie jest dostosowana do smartfonów, może wyświetlać się na nich nieprawidłowo. W wielu przypadkach powoduje to rezygnację z przeglądania strony przez użytkowników, a w konsekwencji utratę potencjalnego klienta. Google udostępniło narzędzie, dzięki któremu możemy sprawdzić, czy nasza witryna jest Mobile friendly.
Google Search Console
Google search console jest tpodstawowym narzędziem, z którego codziennie korzystają specjaliści od pozycjonowania. Pozwala ono na sprawdzenie widoczności i ruchu na stronie oraz sprawdzenie błędów w witrynach. Pokazuje również które strony są zaindeksowane i czy dana witryna znajduje się w przesłanej mapie witryny.
Wdrożenie Google search console jest bardzo proste. Wystarczy, że posiadasz adres mailowy od Google. Logując się na stronę Search console, podaj adres swojej witryny, którą chcesz zarządzać. Dostępnych jest 7 sposobów weryfikacji własności domeny. Wybierz ten, który będzie dla ciebie najłatwiejszy i najszybszy. Osobiście polecam wgranie pliku dostarczonego od Google na ftp (poprzez dostęp do katalogów na swoim serwerze) do folderu public_html.
Pierwszą czynnością po weryfikacji domeny jest wgranie mapy witryny do google search console. Mapa powinna być zawsze aktualna.
UWAGA! Google search console wyświetla dane z opóźnieniem 2-3 dni.
Google Analitycs
Google Analitycs to kolejne narzędzie analityczne od Googla, które jest udostępnione za darmo. Analitycs pokazuje skąd przychodzi do nas ruch, czy to jest wyszukiwanie organiczne, czy może ktoś wstawił naszą stronę na jakimś portalu. Wyświetla informacje o lokalizacji użytkownika, jak i o typie urządzenia na którym jest wyświetlana nasza strona np. telefon, tablet, komputer. Wdrożenie Google Analitycs jest analogiczne do wdrożenia Google search console. Prawie każdy CMS ma wbudowaną integracje z tym narzędziem.
Screaming frog
Jedno z lepszy darmowych narzędzi SEO do analizy on-site. Narzędzie wykonuje skan całej naszej witryny i sprawdza czy strona posiada meta title i description oraz pokazuje, czy nie ma duplikacji, czy mamy poprawne linkowanie wewnętrzne, przekierowania, błędy 404, sprawdza adresy kanoniczne i nagłówki H1 i H2 ich ilość i duplikację.
Ahrefs webmaster tools
Darmowe narzędzie pozwalające sprawdzić tzw. backlinki. Ahrefs webmaster tools jest darmowym odpowiednikiem pełnej wersji tego programu, dzięki niemu możemy sprawdzić swoją witrynę pod każdym kątem.
Szybkość strony internetowej
Strony, które ładują się wolno często zajmują dalsze miejsca w wyszukiwarce.
Niezależnie od branży, jest to czynnik o wyjątkowo dużym wpływie na postrzegania naszej strony przez samego użytkownika, a tym samym na współczynnik konwersji (który bardzo szybko maleje z czasem otwierania strony). Ładowanie wolniejsze o 2-3 sekundy może powodować nawet 50% utratę konwersji. Podobnie sytuacja występuje ze współczynnikiem odrzuceń, który gwałtownie rośnie od 3 sekundy czasu wczytywania strony.
Narzędziem, które weryfikuje czas wczytywania się strony jest Google
PageSpeed Insights.
Raport dostępny jest dla urządzeń mobilnych i desktopowych. Wykonanie wszystkich wytycznych raportu poprawi widoczność i szybkość witryny.
Warto pamiętać, że nie wszystkie rzeczy da się poprawić za darmo i natychmiast. Niektórych rzeczy nie poprawimy bez ingerencji w kod strony np. ograniczenie CMS, czy kiedy mamy do czynienia ze stroną napisana w starej, niedostosowanej do wytycznych Google technologii.
Link building
Linkbuilding, czyli pozyskiwanie linków prowadzących do Twojej strony internetowej. Linki dzielą się na dofollow i nofollow. Linki dofollow przekazują nam swoją moc, a linki nofollow jej nie przekazują, jednak nie warto z nich rezygnować. Portale branżowe czy katalogi firm dają linki nofollow jednak warto się tam znaleźć ze względu na to, że te portale generują duży ruch. Jednym ze sposobów na pozyskanie darmowych linków jest stworzenie profili społecznościowych marki/firmy : facebook, Linkedin, Instagram, pinterest i Youtube.
Jeżeli możesz pozwolić sobie na wydatki to zainwestuj w linki z dobrych portali.
Content marketing — czyli załóż swojego bloga firmowego
Blog firmowy pomaga nam docierać do nowych klientów poprzez odpowiadanie na ich potrzeby. Pisząc o tematach związanych z naszą, działalnością przyciągamy nowych klientów. Artykuły eksperckie są doskonałą formą reklamy firmy. Do wyszukania tematów możemy użyć darmowego narzędzia, jakim jest:
Google Trends — narzędzie pozwalające na analizę najpopularniejszych wyszukań w wyszukiwarce Google. Dodatkowo możemy dostać informacje na temat sezonowości frazy, czyli popularności w ciągu roku.
Google moja firma — wizytówka Google czy jest potrzebna?
Jeżeli chcesz być widoczny w sieci to, powinieneś założyć Wizytówkę Google moja firma. Dzięki niej Twoja firma zacznie wyświetlać się w Mapach Google. GMF odpowiada za wizerunek lokalnych firm w internecie.
Zalety Google Moja Firma:
- bezpłatny profil
- dodatkowy kanał reklamowy
- łatwa optymalizacja
- sposób dotarcia do lokalnych partnerów biznesowych
Podsumowanie
Pozycjonowanie pozwoli Ci rozwinąć Twoją firmę i stronę internetową, lecz to wymaga czasu. Warto oddać pozycjonowanie doświadczonej agencji SEO, która krok po kroku poprowadzi Twoja stronę internetowa na szczyt wyszukiwarki Google. Jeżeli interesuje cię oferta na pozycjonowanie Twojej strony internetowej zajrzyj tutaj.
Pozycjonowanie wizytówki Google polega na regularnym optymalizowaniu i dodawaniu aktualnych informacji o firmie. Jak i na pisaniu wpisów.
Proces pozycjonowania dzielimy na: on-site SEO i off-site SEO. Jeżeli nie jesteś zadowolony z generowanego ruchu w pierwszej kolejności przyjrzyj sie podstawowej optymalizacji technicznej strony internetowej pod kątem SEO lub skontaktuj się z Agencja SEO BigRobot w celu darmowego audytu
Aby wykupić pozycjonowanie w Google skontaktuj się z Agencją SEO Bigrobot w celu wyceny pozycjonowania. Zadzwoń +48600667583 lub napisz maila hello@bigrobot.pl
Aby zacząć pozycjonować trzeba przeprowadzić Audyt SEO strony internetowej. Po wdrożeniu audytu trzeba przygotować strategie, jak i słowa kluczowe, pod które chcemy się wyświetlać.
Pozycjonowanie jest to szereg działań mających na celu wybicie danej strony internetowej na pierwsze miejsce w wyszukiwarce internetowej Googla. W ich skład wchodzą działania on-site SEO i off-site SEO.
Oceń tekst
Średnia ocen 4.3 / 5. Liczba głosów: 6
Brak głosów - oceń jako pierwszy!